Info om indramning

Generelt om indramningerne

Fælles for alle indramnings mulighederne nedenfor, er at alle kunstværker og grafiske tryk monteres via hængsling med syrefrie materialer, på en syrefri plade af passepartout karton. Darlene Andreasen benytter forskellige hængslingsteknikker, alt efter hvilken indramnings mulighed, som vælges. Den syrefrie kartonplade beskytter værket bagtil i rammen, imod den syre, som ofte er i rammers bagplader (da de ofte er lavet ud af MDF eller masonit). Det er vigtigt at beskytte imod syre, da den over tid kan ødelægge og gulne kunstværker. Hængslingsteknikkerne hjælper papirværker til at kunne "ånde" frit i rammen, i takt med luftfugtigheden og temperaturen i hjemmet. Hvis kunstværker på papir er fastspændt så meget, at papiret ikke kan "bevæge" sig uhindret, vil det på sigt skade papiret.

Der benyttes altid et syrefrit passepartout eller en boxramme m. afstandsliste til indramninger på shoppen, som sørger for at værket ikke kommer i direkte berøring med rammens glas. Kunstværker eller grafiske tryk, som er i direkte berøring med rammens glas, risikerer at blive ødelagt pga fugt fra den kondens, der kan dannes på glassets inderside.

Ved indramning med passepartout, vil en lille del (ca. 0,5 cm) af papirværkets 4 kanter blive dækket af passepartouten, for at det ikke falder ud igennem passepartoutens hul i midten.

Har et kunstværk eller grafisk tryk håndrevne papirkanter, som du ønsker bliver vist i indramningen, anbefales det at vælge indramning nr.3 (værk "svævende" monteret på hvid baggrund uden passepartout) eller evt. indramning nr.4, alt efter hvad der tilbydes til det specifikke værk.

Alle indrammede værker forsegles på bagsiden af rammen, med en brun, miljøvenlig og syrefri tape. Forseglingen beskytter det indrammede værk, ved at forhindre støv og insekter, i at komme ind bag rammeglasset og hen på værket. Ønsker du senere at skifte rammeglasset ud med et andet, er du nødt til at bryde forseglingen. Hvis du har mulighed for at aflevere et værk med brudt forsegling (og hente det igen) på adressen: Teglgårdstræde 8B, 1. sal, 1452 København K (efter forudgående aftale med Darlene Andreasen), hjælper Darlene dig gerne med en ny forsegling uden beregning.

Indramning nr. 1

Indramning med hvid passepartout.

    Med denne indramning får du:

    • Flot omkransning af værket i et syrefrit, hvidt passepartout (beskytter værket og sørger for at det ikke kommer i direkte berøring med rammens glas)
    • Montering på syrefri hvid bagplade (beskytter værket imod syre fra bagsiden i rammen)
    • Montering via hængslingsteknik (hjælper papirværker til at kunne "ånde" frit i rammen)
    • Forsegling på bagsiden af rammen, med en syrefri og miljøvenlig tape (forhindre støv og insekter, i at komme ind bag rammeglasset og hen på værket)
    • Kvalitetsramme i massiv egetræ med en flot, bred rammeprofil i 2 farver: natur eg og røget eg
    • 2 forskellige rammeglas tilbydes: polystyren og museumsglas

        Om indramning nr.1:
        Værket monteres på en syrefri plade af passepartout karton, via hængsling med syrefrie materialer og sættes herefter bag et hvidt passepartout. Den syrefrie plade af passepartout karton beskytter værket bagtil i rammen, imod syre fra rammens bagplade og passepartouten giver en flot omkransning af værket, som samtidigt sørger for, at værket beskyttes og ikke kommer i direkte berøring med rammens glas.

        Kvalitetsramme af massiv eg:
        Rammeprofil på 15/15 mm (bredde/dybde), i natur eg eller røget eg. MDF bagside med bøjelige metalstifter og ophæng.

        Der tilbydes 2 forskellige rammeglas:
        Polystyren og museumsglas. Find information her: Info om rammeglas.

        Eksempel på indramning nr.1:
        På billederne nedenfor, ses hvordan indramning nr.1 (med hvid passepartout) kan se ud i rammen (natur eg). Eksemplet her er med originalen  'Autumn Hymenium', indrammet med museumsglas (UV 92% mm). Du kan finde kunstværket her.


        Indramning nr. 2

        Indramning med smal umalet kant om værk i hvid passepartout.

        Med denne indramning får du:

        • Flot og spændende præsentation af værket med en slags dobbelt "ramme" (smal, umalet kant imellem værkets bemalede område og passepartoutens inderside, hele vejen rundt)
        • Montering på syrefri hvid bagplade (beskytter værket imod syre fra bagsiden i rammen)
        • Montering via hængslingsteknik (hjælper papirværker til at kunne "ånde" frit i rammen)
        • Syrefri, hvid passepartout (beskytter værket og sørger for at det ikke kommer i direkte berøring med rammens glas)
        • Forsegling på bagsiden af rammen, med en syrefri og miljøvenlig tape (forhindre støv og insekter, i at komme ind bag rammeglasset og hen på værket)
        • Kvalitetsramme i massiv egetræ med en flot, bred rammeprofil i 2 farver: natur eg og røget eg
        • 2 forskellige rammeglas tilbydes: polystyren og museumsglas

        Om indramning nr.2:
        Værket monteres på en syrefri plade af passepartout karton, via hængsling med syrefrie materialer og sættes herefter bag et hvidt passepartout. Den syrefrie plade af passepartout karton beskytter værket bagtil i rammen, imod syre fra rammens bagplade og passepartouten giver en flot omkransning af værket, som samtidigt sørger for, at værket beskyttes og ikke kommer i direkte berøring med rammens glas.

        Til denne indramning er der skabt en smal, umalet kant imellem værkets bemalede område og passepartoutens inderside, hele vejen rundt. Farven på kanten, er farven på værkets papir, som er umalet eller ikke har fået trykt sværte på sig ved grafisk tryk. Passepartouten og den umalede kant, giver tilsammen en spændende og elegant præsentation af værket, med en slags dobbelt "ramme".

        Kvalitetsramme af massiv eg:
        Rammeprofil på 15/15 mm (bredde/dybde), i natur eg eller røget eg. MDF bagside med bøjelige metalstifter og ophæng.

        Der tilbydes 2 forskellige rammeglas:
        Polystyren og museumsglas. Find information her: Info om rammeglas.

        Eksempel på indramning nr.2:

        På billederne nedenfor, ses hvordan indramning nr.2 (smal umalet kant om værk i hvid passepartout) kan se ud. Eksemplet her er med kunstværket 'Geometric Jungle 1/8', der med sin hvide, umalede papirkant gør det muligt at lave en flot kant om værket, på indersiden af passepartouten.

        Indramning nr. 3

        Indramning med værk "svævende" monteret på hvid baggrund uden passepartout.

        Med denne indramning får du:

        • Elegant og speciel indramning med "svævende" montering, hvor værket hænger "frit" i rammen.
        • Montering på syrefri hvid bagplade (beskytter værket imod syre fra bagsiden i rammen)
        • Montering via hængslingsteknik (hjælper papirværker til at kunne "ånde" frit i rammen)
        • Forsegling på bagsiden af rammen, med en syrefri og miljøvenlig tape (forhindre støv og insekter, i at komme ind bag rammeglasset og hen på værket)
        • Kvalitets boxramme i massiv eg med flot, bred rammeprofil og en afstandsliste, der giver et tredimensionelt udtryk og dybde til værket.
        • 3 forskellige rammeglas tilbydes: akrylglas (100% genanvendt akryl), alm. glas og museumsglas

        Om indramning nr.3:
        Værket monteres på en syrefri plade af passepartout karton, via hængsling med syrefrie materialer og sættes herefter bag boxrammens afstandsliste. Den syrefrie plade af passepartout karton beskytter værket bagtil i rammen, imod syre fra rammens bagplade. Rammens afstandsliste sørger for at værket beskyttes og ikke kommer i direkte berøring med rammens glas. Ud over at beskytte værket, giver afstandslisten en rigtig flot dybde i rammen, hvor værket hænger "frit" med afstand ud til glasset.

        Indramning nr.3 passer specielt godt til kunstværker eller grafiske tryk, som har håndrevne papirkanter, da denne indramning synliggøre kanterne på værket (se eksemplet nedenfor).

        Kvalitets boxramme af massiv eg:
        Ramme af massiv ubehandlet eg m. afstandsliste (massiv ubehandlet eg), der har en rammeprofil på 20/30 mm (bredde/dybde). Karton bagside med bøjelige metalstifter og ophæng.

        Der tilbydes 3 forskellige rammeglas:
        Akrylglas (100% genanvendt akryl), alm. glas og museumsglas. Find information her: Info om rammeglas.

        Eksempel på indramning nr.3:

        På billederne nedenfor, ses hvordan indramning nr.3 (værk "svævende" monteret på hvid baggrund uden passepartout) kan se ud. Eksemplet er med et 42x29,7 cm stort linoleumstryk ('Mushroom Grove Sort'), indrammet i massiv egetræs boxramme med afstandsliste og alm. glas. Linoleumstrykket kan du finde her.

        Indramning nr. 4

        Indramning med værk "svævende" monteret på hvid baggrund, inde i hvid passepartout.

        Med denne indramning får du:

        • Special indramning med "svævende" montering af værket, "frit" hængende inde i et passepartout (dvs der er afstand imellem værkets papirkanter og passepartoutens inderside)
        • Montering på syrefri hvid bagplade (beskytter værket imod syre fra bagsiden i rammen)
        • Montering via hængslingsteknik (hjælper papirværker til at kunne "ånde" frit i rammen)
        • Syrefri, hvid passepartout (beskytter værket og sørger for at det ikke kommer i direkte berøring med rammens glas)
        • Forsegling på bagsiden af rammen, med en syrefri og miljøvenlig tape (forhindre støv og insekter, i at komme ind bag rammeglasset og hen på værket)
        • Kvalitets boxramme i massiv eg med flot, bred rammeprofil og en afstandsliste, der giver et tredimensionelt udtryk og dybde til værket.
        • 3 forskellige rammeglas tilbydes: akrylglas (100% genanvendt akryl), alm. glas og museumsglas

        Om indramning nr.4:
        Indramning nr.4 tilbydes i de tilfælde hvor kunstværker og grafiske tryk, er lavet specifikt til denne indramningsform eller har atypiske papirmål, som tager sig bedst ud i indramninger med "svævende" montering i passepartout.

        Værket monteres på en syrefri plade af passepartout karton, via hængsling med syrefrie materialer og sættes herefter bag boxrammens afstandsliste sammen med passepartouten. Værket er "svævende" monteret, inde i passepartouten så værkets papirkanter vil kunne ses, selvom der benyttes et passepartout. Den syrefrie plade af passepartout karton beskytter værket bagtil i rammen, imod syre fra rammens bagplade. Afstandslisten og passepartouten sørger for at værket beskyttes og ikke kommer i direkte berøring med rammens glas. Ud over at beskytte værket, giver passepartouten en flot omkransning af værket og afstandslisten giver dybde i rammen, hvor værket hænger med afstand ud til glasset.

        Indramning nr.4 passer specielt godt til kunstværker eller grafiske tryk, som har håndrevne papirkanter, da denne indramning synliggøre kanterne på værket.

        Kvalitets boxramme af massiv eg:
        Ramme af massiv ubehandlet eg m. afstandsliste (massiv ubehandlet eg), der har en rammeprofil på 20/30 mm (bredde/dybde). Karton bagside med bøjelige metalstifter og ophæng.

        Der tilbydes 3 forskellige rammeglas:
        Akrylglas (100% genanvendt akryl), alm. glas og museumsglas. Find information her: Info om rammeglas.

        Eksempel på indramning nr.4:
        På billederne nedenfor, ses hvordan indramning nr.4 (værk "svævende" monteret på hvid baggrund, inde i hvid passepartout) kan se ud. I eksemplet ses hvordan værkets "svævende" montering gør det muligt for hele værket at hænge "frit" inde i den hvide passepartout, med luft fra kanterne af værket ud til indersiden af passepartouten.